torsdag 2 april 2009

En rosa mobiltelefon

Mina hundar är för snälla mot mig,
eller så är jag för snäll mot mig själv.
Jag har fått en rosa mobiltelefon i födelsedagspresent
och jag har öppnat den fast jag inte fyller år förren om en vecka.
En rosa mobiltelefon, min önskan har gått i uppfyllelse.

Hjalmar Branting och Elvis var riktigt duktiga igår
som klarade hela dagen själva.
När jag kom hem från jobbet tog vi en lång lång promenad
och träffade på Elvis kompis Harley som är en blandning
av schabrador och border collie och till oss anslöt lilla Hugo
som är en engelsk cockerspaniel. Dessa 3 hade riktigt roligt i parken
och busade i över en timme, hjalmar branting ville så klart inte vara med
och hoppade upp i mitt knä så fort tillfälle gavs,
själv tycker jag att han kan vara på marken trots att han är en chihuahua.

Måste erkänna min lathet i morse.
powerwalksrundan blev en vanlig "lugn" hundpromenad och
istället för en timme blev det bara 45 minuter, fy skämms på mig.

Inga kommentarer: