fredag 17 april 2009

Taket ramlar ner





Igår trodde jag på fullaste allvar att taket skulle ramla in,


mycket irriterad ringer jag upp till mina grannar och frågar


vad i h***te dom höll på med där uppe.


" det är bara sonen som åker på sin leksaksbil"


- var god få honom att sluta för jag måste sova nu


och jag kan inte sova i detta oväsendet.


jag gick ut med hundarna, när jag kom in en halvtimme senare,


klockan 20 så var det tyst och jag kunde gå och sova.


MEN så 21.27 började det igen, va fatsiken? är


ungjäveln uppe så här sent?

jag vet man kan inte klaga när ungar för oväsen

men snälla? för det första vad göra en 2,5 åring uppe klockan 21.30?

För det andra borde man trots allt visa respekt för varandra,

det är inte direkt så att jag spelar musik kl 21.30 på vardagskvällarna,

inte på helgerna heller för den delen. Men deras unge låter som 4 elefanter

oavsett om det är helg eller vardag och oavsett om klockan är 21.30 eller 05.30

I går tog mitt tålamod slut och det var därför jag ringde upp och

frågade vad dom gjorde då jag på fullaste allvar trodde att taket skulle ramla ner.

och återigen känns det som "barn vs hund" frågan måste tas upp.

i början skällde både Elvis och Hjalmar branting när detta "livet" var,

nu har dom vant sig och är tysta, men jag måste trots allt säga åt dom

varje gång hela dagarna då det låter som vi får inbrott i lägenheten.

Men en unge får du inte klaga på...får man klaga på föräldrarna då?

Inga kommentarer: