onsdag 8 april 2009

Onsdag 8 april 2009




Onsdag 8 april 2007 föddes 9 valpar, 2 av dom är på kortet här och det är Malte längst ner och Madicken högst upp. Det är min Elvis som är pappa till dessa. Tänkte passa på att gratta er på födelsedagen, även fast Elvis har gjort det själv på hans och hjalmar brantings blogg.
Det är onsdag den 8 april idag och jag börjar fundera på vad det är för fel på människor.
Jag har lagt ut en annons om att Elvis och Hjalmar Branting behöver hundvakt 3 dagar i veckan
och jag vet inte om det är jag som varit otydlig eller om det är normalt att få sådana här konstiga svar och träffa underliga människor i sådana hära sammanhang. En av tjejerna vi har träffat hon bor inte ens i Trelleborg och ställde frågan "hur länge behöver du hundvakt?" hm ja vad tror du själv, så länge jag bor i Sverige och jobbar i danmark kanske? Sen har vi en kvinna som har ringt mig 5 gånger på 2 dagar och skrivit (jag skojar inte) 15 mail, hon kan dessutom varken stava eller skriva korrekta meningar, jag har inte träffat denna kvinnan. Och sen har vi då den tredje som jag träffat, hon verkade jätte gullig på alla sett och vis MEN, det finns så klart ett MEN, jag vet inte riktigt vad hon tänkte här för hon går i skolan i Malmö och är inte hemma förrän klockan 17 om dagarna, hm vad hjälper det mig? Jag åker hemifrån klockan 07.05 tre dagar i veckan och kommer hem klockan 19, det står i annonsen. Jag tänkte dock att jag ger denna tjej en chans nu när hon har lov och om inte annat kan hon kanske ha hundarna i sommar?
Sagt och gjort, igår skulle den 18 åriga tjejen ha hundarna hela dagen och hon skulle själv hämta dom klockan 10 och jag är ju inte dummare än att jag informerar mina grannar som jag visste skulle vara hemma. Det visar sig att tjejen hade kommit klockan 12 och gått därifrån klockan 12.30 utan hundar. hon hade sedan kommit tillbaka klockan 16 och tagit ut hundarna i trädgården, samt en kökstol och lite leksaker som hon då inte burit in igen. Så när en trött Ika kommer hem klockan 19 möts hon av ett bombnedslag i trädgården och sura grannar.
Det är jätte roligt att det är så många mail som kommit in ( 28 stycken för att vara exakt på en vecka exkl de 15 som var från en och samma tjej) , absolut och jag har valt att träffa tre stycken till denna veckan som bor i Trelleborg. i dag ska vi träffa en 30 årig kvinna som har egen hund, i morgon ska vi träffa en 25 årig kille som även han har egen hund och på fredag ska vi träffa en tonårstjej som även hon har egen hund och jag hoppas att någon av dessa har tänkt till innan dom svarat på annonsen och inte bara svarat för att det står att den ena hunden är en chihuahua. Jag har även valt att tacka nej till personerna i Lund, helsingborg och Vellinge. Jag har dessvärre ingen möjlighet att ta mig till dessa 3 städerna på morgonen då det inte finns någon marginal när jag går upp klockan 05,15.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vara livrädd för okänd hundvakt, som inte har hund själv och verkar lite etablerad. De kan ju säga att chihuahuan har sprungit bort och sedan sälja honom på Blocket... En chihuahuahane som lämnades till parning hos en j-a Muhammed(?) i Skåne försvann på nåt konstigt sätt.
Det finns ju tokmänniskor till allt.

ika sa...

ja men precis! Till hösten börjar dom iaf på ett vitt etablerat hunddagis inne i Malmö.