onsdag 17 juni 2009

Alla känner apan, apan känner igen

Igår hade jag ingenting att blogga om,
jag kunde dock bloggat om ingenting.
Det hade då blivit " jag bloggar nu om ingenting,
ingenting, ingenting"

men idag har jag massor att blogga om
så idag blir det inlägg må ni tro.

uttrycket " alla känner apan, apan känner ingen"
stämmer väldigt bra in på mig just nu.

Folk i Trelleborg hejjar hejvilt och jag hejjar tillbaka
utan att ha en aning om vem människan är.
Nu är det visserligen så i små städer att man hejjar för att
vara artig. Men så sent som i morse var det en person som hejjade
precis som vi kände varandra, men vem var han?
En arbetskollega? någon jag träffat på en fest för länge sedan?
någon kund på loppiset? en hundägare?
Eller bara människa som brukar säga " men hallåja" när han cyklar förbi?

nåja det är ju trevligt att folk "känner mig" eller vet vem jag är,
det hade dock varit trevligare om jag vetat vilka dem var.

Inga kommentarer: