tisdag 30 juni 2009

Tuff brud i lyxförpackning


Klockan 18.09 igår så började jag min resa mot trelleborg med den lilla kissekatten. Efter en timme av ofrivillig uppmärksamhet pga en gallskrikande kattunge var jag hemma. Elvis blev överlycklig, hjalmar blev rädd.

Kissekatten skulle heta greta garbo och visade ganska snabbt att " jag är en tuff brud i lyxförpackning", men då kanske lillbabs passar bättre?

Kattungen hittades i ett bostadsområde mitt inne i malmö för en vecka sedan, efter att ett flertal personer gått runt och knackat dörr i hela området utan resultat och ingen som vill kännas vid henne. Och ingen ville ta in henne så jag hämtade katten igår. En kelig, tillgiven och tuff liten tjej. Hur kan man vara så grym och kasta ut en kattunge? Och var är mamman?

Att katter dumpas är ett vanligt problem, katthemmen i trelleborg, malmö och svedala är överfulla, samma sak i stockholm, uppsala, göteborg. Nu börjar dessutom semestrarna och problemet med utslängda katter kommer öka.

Greta garbo får iaf stanna under förutsättning att hon och hjalmar branting kommer bättre överrens.



Inga kommentarer: