tisdag 30 juni 2009

Skvaller är människans bästa vän?

Läste precis en väns status på nätet som fick mig
att komma på att skvaller måste var människans bästa vän.

vännen skriver att hennes så kallade vänner på Facebook
förvrider saker i hennes blogg och går sedan och skvallrar om det.
Skriver hon A så har hon enligt skvallret skrivit B

Och så är det. Trots att jag knappt umgås privat med någon i Trelleborg
så vet alla vem jag är och vad jag åt till middag.
Jag fick tex ett telefonsamtal för ett tag sedan
av hundarnas förra dagismamma vilken sa
att hon hört att jag har ny hundvakt
till mina hundar och att den personen får si och så
mycket betalt för si och så många timmar i månaden.
jag skaffade ny hundvakt i april men vad hon får betalt
har vällan ingen med att göra förutom hundvakten och jag
och därför har varken F eller jag talat om det för någon,
men vem hade sagt det till henne? jag umgås ju inte ens med människan
eller hennes vänner och har inte träffat människan sen hundarna slutade dagis.

Men det finns även andra stunder där man aldrig kan lita på en person,
saker förträngs och personer man trott man kan lita på går
och pratar strunt och man börjar undra om människor
inte har annat för sig som att sköta sina egna liv?
Ibland känns det som dom fiskar efter information,
speciellt när man får höra det från chefen att det skvallras.
Seriöst? jag trodde det var vuxna människor på en arbetsplats
och ingen förskola för 6 åringar.

men att det skvallras runt om i världen är ju inget nytt
men jag bara undrar vad det är för roligt med det?
Finns det inte viktigare saker att diskutera?

Inga kommentarer: