onsdag 24 juni 2009

Jag är osynlig

Jag har i flera dagar undrat om jag är osynlig.
Folk tränger sig, folk stöter in i mig, Folk ställer sig
framför och ser inte att det står eller sitter en annan människa där.

I morse på tåget ställde sig en kvinna framför mitt säte
och körde sin handväska rakt upp i ansiktet på mig,
Och trots att jag sa "ursäkta din handväska är rakt i mitt ansikte"
så flyttade hon den inte, precis som om jag varken syns eller hörs.

Och jag tycker det verkar vara så överallt, folk ser mig inte,
man går förbi mitt skrivbord utan att se mig, man tränger sig före i kön,
för det verkar inte stå någon där. Det är väl bara en tidsfråga innan någon
sätter sig i mitt knä på bussen eller tåget, för jag syns uppenbarligen inte.

Kanske smälter jag in i mängden för mycket,
kanske är det bara människor som blivit nonchalanta
och att världen blivit sådan "jag först" plats.
Det har blivit kallt och vart tog värmen vägen?

3 kommentarer:

Kristian sa...

Jag har noterat att du finns i alla fall :-)

ika sa...

hihi va bra :Då är jag alltså inte osynlig för alla :D

nina sa...

jag har exakt samma problem. jag har funderat om jag är osynlig då jag aldrig blir sedd och har aldrig blivit heller. folk hör mig inte när jag pratar..helt sjukt fenomen