tisdag 2 juni 2009

Jag dissar Sjs sjuhöga priser!

På RIX morgonzoo har dom "hissa och dissa" varje morgon.
I morse var det en person som dissade SJ´s sjuhöga priser
och jag håller med. Det pratas om att vi ska åka miljövänligt,
och trots det är flyget billigare än tåget.
"varför tar du inte flyget då?" jo för att jag dels
har 2 hundar som ska med och när man bokar flyg med
hundar får man inte veta om man får åka med förrän 24 timmar
innan vilket blir problem för jag måste sedan boka tåg från Stockholm.

Hursom nu fick jag faktiskt tag på "billiga" tågbiljetter till Sala.
dit resan kostar 863 kr och hemresan kostar 493 kr och då
räknas det som billiga vuxen biljetter i andra klass.
Det dumma i detta är att den tiden jag ska åka på torsdag
så är det billigare att åka första klass än andra klass,
dock måste jag ha hundarna med mig och får då inte sitta i
första klass.

Jag dissar iaf priserna på bussar och tåg denna morgon.
Om staten vill att fler ska åka kollektivt så se till
att det då lönar sig att åka buss och tåg, både
tidsmässigt men framför allt pengamässigt.

Inga kommentarer: