fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Det märktes att det inte var det vanliga pendlar folket som var ute och åkte i morse.
I vanliga fall brukar vi busspendlare stå i en fin kö och vänta på bussen,
vilket innebär att den som kommer först står först i kön och den som kommer sist
står sist i kön, inte svårare än så med andra ord.
Vi var 10 busspendlare i morse och resterande folk har aldrig åkt buss i hela sitt liv,
det var iaf inte den uppfattningen vi fick när dom ställde sig i en klump och försökte
tränga sig före oss som stod så fint i kö.
vi brukar nämligen stå fint i kö och när man kommer på bussen hejjar man på busschauffören
och byter några snabba meningar innan man fint går och sätter sig, därefter säger man hejdå när man kliver av, vilket brukar responsas med ett hejdå från alla passagerare och inte bara busschauffören, bussresan blir lixom så mycket trevligare då. Ofta småpratar man lite med dom i kön och dom på bussen. Men inte i morse.

Nåja, jag inhandlade midsommarmaten igår inkl jordgubbar
och när jag kommer hem i eftermiddag ( kl 15) så ska jag
grilla med Elvis och Hjalmar Branting, jupps jag är själv
med mina hundar, underbart NOT! Att vara ensam på midsommarafton
är nästan mer deprimerande än att vara ensam på julafton.

Jag tyckte jag var tidigt ute i år och planerade midsommarfirandet redan vid valborg,
men jag var uppenbarligen väldigt sent ute för alla hade redan planer, planer jag
inte kunde ingå i då jag är singel, gadäm jag hatar detta singelliv.
Nu har jag iaf varit ännu tidigare och redan planerat midsommarafton 2010,
då åker jag till Sala och firar med Cessan med familj.

Glad midsommar iaf till er alla som har någon att fira med....

2 kommentarer:

Kristian sa...

Ja, här sitter jag ensam också.

Vad är det för trams det där med att singlar inte kan vara med på det ena eller andra? Varför skulle det vara ett problem?

Anonym sa...

Jag hade också "bara" hundsällskap på midsommarafton. Nöjd med det!