onsdag 10 juni 2009

kyla, rulltrappa och sala

Det var riktigt kallt när jag kom upp till sala i torsdags,
vi hade 17 grader när jag åkte hemifrån Trelleborg
så jag lämnade min tjocka kofta hemma, ett misstag!!
När jag kom fram i sala på torsdagkvällen var det bara 5 grader,
5 grader och jag hade en tunn sommarkappa!
under helgen har temperaturen varit 10 grader som mest,
kallt!

Sala har fått en rulltrappa, en alldeles egen rulltrappa
och det var visst större än när Drottning Siliva var på besök.
egen galleria och egen rulltrappa, det är knappt så man känner
igen sig i stan längre. vart har gamla sala tagit vägen??

Lördag- söndag var jag med mamma och janne på jannes ö
i Malmököping, Akarön i akarsjön. Det var faktiskt riktigt mysigt.
och i måndags var hela familjen till metropolen Heby
och hälsade på lillasyster, hon har inte långt kvar på graviditeten nu,
den 29 juli blir jag moster. jag tror det är en liten pojk hon har i magen.

Så åkte jag då hem igår och jag hade riktig tur som kom hem,
det stod nämligen både fel datum och fel månad på biljetten
men det var tack och lov ingen som reagerade mer än när jag
frågade varför min plats var upptagen. jag trodde inte att jag
skulle få åka vidare på biljetten som var stämplad till 7 juli
men det fick jag, det står ju 9 juni på bokningen.

Inga kommentarer: