lördag 27 juni 2009

korkade köp

usch jag har gjort ett sådant korkat köp idag.
Jag köpte ny Tv, en alldelels för stor tv.
vad ska jag med en så stor Tv till?

nya soffan blev fin, hjalmar branting smälter in i den,
det är nämligen samma färg, hjalmar är iof lite ljusare.

dagens inköp blev alltså:

- en alldeles för stor Tv
- en ny soffa till grönarummet
- en diskmasin
- en micovågsugn
- nya kastruller och ny stekpanna

så nu är grönarummet äntligen klart,
det har varit sådana problem med det
hur jag vill ha det osv
men nu är de alltså klart
och nu är det bara köksmöbler
och målning av sovrum och kök kvar,
sen har jag fått mitt drömboende het klart.

nu är det dock frågan, ska den gamla tvn in i sovrummet
eller ska den in i finrummet?
Tror fortfarande inte att jag vill ha Tv i finrummet,
tror en tv ii det rummet förstör 1920tals känslan där.

Inga kommentarer: