fredag 4 december 2009

Det mörka klimatet

Det är mörkt när jag hoppar på bussen mot Malmö och är mörkt när jag landar på kontoret i Köpenhamn, det är mörkt när jag lämnar kontoret och det är mörk när jag kommer till Trelleborg.
Jag hade sparat 1 timme om dagen om jag pendlat med bil istället för med buss och tåg, det är 7 timmar i veckan vilket är en hel arbetsdag vilket per år resulterar i: jag orkar inte ens räkna på det då jag blir deprimerad av att tänka på det. När vi var på förra stället innan kontoret flyttade in till Köpenhamn Örestad, så sparade man iaf 6 arbetsveckor på att pendla med bil per år räknat då. men man sparar ju på klimatet om man pendlar kollektivt har jag lärt mig så det är det jag gör.

Nej nu har jag inte tid att sitta och grubbla på denna deprimerade årstid något mera eller hur många timmar jag skulle spara på att åka bil eller om det gick en direktbuss till Malmö syd istället för Malmö central ( det tar 25 minuter med bussen inne i Malmö stad som jag skulle ha sparat om det gick en buss till Malmö syd istället), jag måste springa iväg på ett möte, det första av 2 idag.

Inga kommentarer: