onsdag 2 december 2009

julgransköp

Sitter på kontoret och började fundera på när det är dags att inhandla julgran till julen.
Jag vet att man inte ska ta in den förrän dagen innan, det var iaf en tradition i vår familj att man pyntade julgranen den 23dje på uppesittarkvällen, men när ska den inhandlas?
utanför vårt kontor och mitt emot Fields (köpcentrat i Örestad köpenhamn) så säljs det redan julgranar och när jag i lördags var i Vellinge kunde jag se att de sålde julgranar, så kanske måste jag köpa en julgran redan nu? Eller ska man vänta någon vecka till?

Jag har nog aldrig handlat en julgran kom jag på nu, vi hade plastgran när jag var liten och bodde hemma hos mina föräldrar pga min allergi och de senaste 10 åren har jag inte firat jul hemma hos mig, bortsett från förra året då var jag i mitt lilla hus på landet men hade bara en liten julgran som stod på bordet och den inhandlades inte. hursom i år ska jag ju fira jul hemma hos mig i mitt stora hus ( nja så stort kanske det inte är men det är nästan lite för stort för mig och mina 4 små "bäbisar" (djur) ) och jag ska därför ha en stor julgran tänkte jag som jag ska ha i rosarummet/bibilioteket.

Nåja när ska jag inhandla en julgran? vilket datum blir bra

2 kommentarer:

rebecca sa...

jag tycker du ska inhandla julgran en och ca den 12 så står den bra till första januari:) sen tycker jag man slänger den

ika sa...

Tror inte jag riktigt hänger med här, när ska jag inhandla min julgran?