fredag 18 december 2009

Med snö kommer...

Med snö kommer kyla
Med snö kommer halka
Med snö kommer torra och spruckna hundtassar
Med snö kommer inställda eller försenade bussar
Med snö komemr inställda eller försenade tåg....

Jag skulle nog ha tänkt efter innan jag önskade mig snön tror jag.
Jag hade migrän imorse (er natt) tog en migräntablett, vilade ögonen, somnade och försov mig.
Skulle ta 09,00 bussen till jobb, bussen var försenad och kom först 09,35. okey jag hinner med 10,22 tåget tänker jag så jag iaf hinner till jobb kl 11,00, haha där tji fick jag, tåget lämnade Malmö central först kl 10,54, försenat pga snöovädret hette det, jag kollade ut och tänkte vilket snöoväder? Jag kom iaf fram till kontoret 11,23, underbart!

Nu är frågan om vi ens kommer hem. på skånetrafikens hemsida står det att tågen är delinställda på ett ställe och på ett annat står det att pga Preseident Obama så är alla tåg fram till 18,30 inställda medans det på ett tredje ställe står att tågen är försenade pga snöovädret ( som inte existerar) och att de sedan är inställda mellan kl 17,00 och 17,30.

Är det fredag den 13de idag?

Inga kommentarer: