lördag 19 december 2009

jämlikhet

Hemma i vårt hushåll kör vi idag med jämlikhet.
Jag sitter och läser och skriver,
J lagar julgodis och "barnen" (djuren) busar,
julgranen inhandlades tillsammans,
men jag släpade ner den helt själv i källaren där den får stå till i morgon,
rätt könsfördelning och jämlikthushåll?

jag har sagt att ska det bakas julgodis så kan jag inte göra det förrän
på onsdag då jag är ledig annars får faktiskt mannen göra lite nytta,
jag tvättar och mellan tvättmaskinerna läser jag
om unga muslimer i Öresundsregionen,
jag måste skriva klart brevet om skillnader mellan gemenskap och tro
hos unga vuxna muslimer också.

Men nu ska jag ta en liten paus och ta ut den energiska och snöglada Elvis i snön,
den "lite" mer, ganska mycket mer motsträviga Edith Piaff måste jag försöka dra med också,
hon verkligen hatar snön och kylan, sedan ska jag faktiskt ta och starta upp min nya stationära dator som jag med hjälp av Thomas och Henrik släpade hem från jobbet igår. Det blev min förtidiga julklapp till mig själv i år och jag ser fram emot att ha en riktig arbetsstation att sitta och skriva med i stället för denna bärbara.

Inga kommentarer: