torsdag 24 december 2009

Fick en vattenläcka i julklapp rakt ner i sängen från taket

Så vaknade vi klockan 03.21 av att vattnet forsade rakt ner i sängen från vattenledningen som tydligen går ovanför mitt sovrum. Tur att J var här för jag vette tusan vad jag skulle ha gjort annars när jag får besked " gå ner i källaren och stänga av huvudledningen så får vi se vad som händer i morgon," ja nu är det ju så här att det är julafton tänkte jag och vi ska fira julafton här innan vi ska till kyrkan i morgon kväll trodde jag. Men ikke sa nicke. just nu känns bara hela julen förstörd. kommer vi kunna åka till sala på annandagen eller är det fortfarande läcka då?

Så just nu ligger jag i sängen och tittar när rostfärgat vatten forsar ner från taket, samtidigt lyssnar jag på "Santa is coming home for christmas" med Chris Rea, nyss spelade dom "White christmas" med Bing Crosby, jag och J har dock lust att sjunga " singing in the rain", love christmas!

Jag tackar här med Jultomten för julklappen, detta var verkligen en överraskning som heter duga och jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle få vattenläcka i julklapp, tack så mycket!

Inga kommentarer: