söndag 6 december 2009

Rätt eller fel?

idag är en dag då det är meningen att jag ska låsa in mig i mitt bibiliotek och koncentrera mig till max, det är 2 deadline, måste även städa, inhandla ett matbord i Malmö och tvätta. Det är en dag som är meningen att jag ska vara upptagen och koncentrera mig på det jag måste göra, men jag kan inte. Tanken var även att jag skulle åkt upp till Hässleholm med Edith Piaff på hundutställning idag, men det känns fel att lämna Hjalmar hemma och visst kanske jag kunde tagit med honom men jag har iaf inte gjort något av det jag måste göra idag så hon får faktiskt hoppa över denna utställningen även om det hade varit roligt. Jag skulle även vilja gå en långtur, kanske bort till gamla vattentornet, eller Trelleborg väster, skåre eller varför inte till öster och gå längs havet med hjalmar och de andra, men hur ska jag hinna? Chansen är ju dock större att jag hinner om jag ställer i från mig datorn nu och slår upp en av mina 2 böcker?

I morgon kommer bli en av de värsta dagarna i mitt liv, det vet jag redan nu, det har jag vetat om i en vecka, kanske egentligen i 2 månader, men det var för en vecka sedan som det tillsammans med veterinärerna på djursjukhuset bestämdes och det gör så fruktansvärt ont, jag kan inte sova, jag kan inte koncentrera mig utan sitter snarare och bara kramar om det lilla sjuka pyret hela tiden och jag gråter, jag gråter inombords och jag skriker för mig själv! Jag kan inte låta bli att klandra mig själv, har jag verkligen gjort allt som står i min makt? ja det har jag, hade jag kunnat göra mera? ja på sätt och vis men det hade bara kostat många många 10 000 tals kronor och resultatet hade troligen blivit det samma. Vad är rätt och vad är fel i denna fråga? Dom jag pratat med säger att jag inte kan göra mera, veterinärerna säger att det finns inget mer att göra. Det är hemskt, det gör ont och mitt hjärta blöder.


Idag är det förresten på dagen 8 veckor sedan jag krossade min fot, jodå jag hoppar fortfarande på kryckor och på ett sätt har det blivit bättre, på ett annat så nej, jag kan fortfarande inte gå på mer än hälen på min fot, normalt?

Inga kommentarer: