torsdag 17 december 2009

juligt med snö

i natt så kom snön ner till skåne, som på beställning efter att jag frågat min familj och mina vänner i Sala och Stockholm om de kunde skicka ner lite snö, några timmar senare så kom det och det kom mycket!

Edith Piaff tyckter inte alls om snön utan steppar omkring och önskar att hon hade ett par stövlar så hon slapp frysa om tassarna, Elvis däremot leker för fullt i snön, så länge han får ha en varm overall på sig så busar han runt i snön och betér sig som en galning.

Vi har sakta men säkert börjat anpassa oss eller rättare sagt vänja oss vid att det är en individ mindre i familjen. Men saknaden av Hjalmar Branting är enorm, det är tomt här hemma och det är ingen som skäller mer och jag hoppas att han har det bra där borta i hundhimlen där han förhoppningsvis slipper lida och ha ont, ett inlägg om det kommer senare. Jag har iaf fortfarande inte kunnat tvätta hans kläder eller lagt undan det han hade på sig förra måndagen.

Hursom åter till snön, när jag önskade ner snön av min kära syster och mor så glömde jag ju bort att med snö så kommer kyla och halka. En halka som är mindre skoj när man går med kryckor och jag bävar nästan för att bryta foten och jag får börja om mina 10 veckor igen.

Efter att ha suttit inne någon timme och läst min Islambok så måste jag nu ta mig ut i snön igen, jag har fått hem ett par 50 tals bågar, rockabilly stil, från internet, riktigt häftiga som jag nu ska ta bort till synsam och sätta in glas i. Måste köpa julgran också, så ut i snön igen.-

Inga kommentarer: