onsdag 28 april 2010

rubriklös

I dag blev en sådan här konstig dag.
jag vaknade första gången kl 03,16 av att jag hade en chihuhauha tik i ansiktet som pronto ville ut och kissa så det vara bara till att släppa ut henne i trädgården och sedan somnade jag om, efter att jag tagit in henne så klart. Nästa gång jag vaknade var klockan strax innan 9 och somnar på något konstigt sätt om och fram till klockan 11 hade jag den märkligaste drömen man kan tänka sig, en slags mardröm och om det var för att mamma skulle på golfkurs hos Tiger Woods och absolut skulle ha med mig och mina småsyskon eller om det var för att jag tappade tänder som det katogoriseras som mardröm vågar jag inte svara på.

klockan 11 han jag knappt mer än att klä på mig och endast släppa ut hundarna i trädgården innan träningspasset med min så kallade PT (personliga tränare på svenska), det blev ett riktigt hårt pass, medium kanske men efter träningsvärken från igår kändes det som att jag skulle stupa när jag hade gjort 10 knäböj. Då jag var iväg ikväll har jag inte tränat något på pilatesbollen men tog en promenad på närmare 1 timme med hundarna istället och min fysiska form börjar verkligen återgå till det normala, det är väl egentligen bara högerarmen och balansen som krånglar nuförtiden så det har ju gått riktigt fort tack vare min envishet.

Håller annars som bäst på att leta efter Agitilyhinder som jag tänkte köpa och ha i trädgården så jag kan träna med framför allt Elvis hemma men vem vet det kanske blir agilityhundar av de andra också? Edith Piaff ska börja gå en självsäkerhetskurs nu med start på söndag. Det är en allmänlydnadkurs men hon har inga problem med lydigheten utan hon måste tuffa till sig när hon är själv och därför får hon vara med på kursen som SBK folk (svenska brukshundsklubben) har och hennes kursare är pitbull, amstaff, schäfer, jackrussel och greyhound hundar en rottwailer tror jag det skulle vara med också. Edith ska bygga upp sitt självförtroende med andra ord vilket även hennes matte måste göra.

Inga kommentarer: