tisdag 1 juni 2010

Neurofys


Sitter med elvis på bussen, vi är påväg till lund. Jag ska till lunds universitetssjukhus ingång 25, sist jag var där var i februari-mars. Idag, 3 månader efter avslutad cellgifts behandling, ska jag göra om neurofysiologi undersökningen. Det är nervöst, jag vill så gärna få diagnosen fullt frisk. Jag kommer inte få något besked idag utan måste vänta i 1- 2 veckor.


Varför är Elvis med? Jo han ska ögonlysas så när jag är på sjukhuset så tar maria och johan med honom till veterinär Ida Möller. Han ska få leka med sin dotter och fruga också. Snälla Maria som tar med honom, han kommer att få en jätte rolig eftermiddag med dom, det är jag helt säker på.

Ingång 25, tillbaka till sjukhuset i lund. Sist jag gjorde neurofys låg jag orörlig i sängen med slangar utstickande från halsen. I dag har jag lite träningsvärk i armarna och axlarna från boxningen igår. Det enda fysiska jag märker av är högerarmen, som jag inte känner helt.

40 minuter kvar sen är jag i lund. Om en timme ligger jag på undersökningsbordet och plågan med stötar kan börja. Låt det nu vara helt okey så jag slipper cellgifter och kortison även i fortsättningen.

Inga kommentarer: