tisdag 15 juni 2010

Den nya tekniska funktionen spotifly

Att jag och Teknik inte går ihop det vet alla som känner mig.
Ge mig en ny Dvd spelare och jag ringer min lillebror som får försöka
förklara i timmar hur jag ska få den att fungera, när han till sist frågar
om jag stoppat in sladden i väggen så förstår jag att det sedan bara
är att trycka på play och filmen går igång, ja ungefär så är det faktiskt.
Och alla vänner och bekanta tror att bara för att jag jobbar på ett Dataföretag så vet jag
per automatik vilket hårddisk och processor och allt vad det heter är bäst,
jag har aldrig och kommer aldrig att sälja en dator. Så länge datorn fungerar så är jag nöjd,
sedan spelar det inte mig någon roll om processor A är bättre än processor B.
Bara jag har en dator att skriva på så är jag jätte glad även om jag föredrar papper och penna, men resten av samhället använder sig av msn, mail osv så då måste jag också göra det.

Telefoner? hade det inte varit för att jag behöver en kameramobil så hade jag
antagligen bara haft en Dooro telefon om jag ens hade haft någon för det är knappt
så att jag vet hur man ringer på en telefon, ännu mindre svarar eftersom jag är sämst på att svara i telefon. Skriver man ett sms till mig får man vara beredd på att vänta i 30 minuter innan man får svar för den där funktionen T9 är inget jag klarar av, det är lättast att bara svara "ok" på varje sms, vill man ha ett längre svar så får mottagaren som sagt vara beredd på att vänta i minst 30 minuter innan svar för jag är världens sämsta sms användare. Min gamla granne i Vellinge kommun kunde skicka mer än 3000 sms i månaden sa hon, jag kanske klarar av att skicka 8 om jag ska få något annat gjort den månaden.
Intresset för teknik är lika med noll med andra ord. Teknik intresset existerar inte och därav har jag ingen platt tv.

Hursom så fick jag för mig att jag skulle ta hem det här sportifly,
jag som precis lärt mig hur man söker på youtube ungefär.
Hursom sagt och gjort Sportifly är nedtaget till datorn men hur fungerar det sedan då?
vadå spelllistor? Tar upp telefonen och ringer till Lillebror igen, det är ju tack vare honom som mitt Nintendo Wii är inkopplat så han kanske kan förklara hur spotifly fungerar? ., annars kanske lillasyster vet?

Inga kommentarer: