torsdag 10 juni 2010

Mina gröna jordgubbar

Fick precis höra på nyheterna att de flesta jordgubbslandet runt om i Sverige är gröna, dvs det är få bär som mognat och hinner mogna till midsommarafton, detta kändes helt plötsligt betryggande att det inte är min jord det är fel på. Gick så sent som klockan 21 ikväll och tittade på mitt jordgubbsland med ledsna ögon och tänkte "vad har jag gjort för fel" men nu kan jag alltså skylla på den kalla vintern fast jag köpte plantorna för bara 2-3 veckor sedan? iof så hade de ju överlevt en kall vinter innan då jag hämtade plantorna ute i mellanköpinge.


I övrigt så har jag upptäckt att jag har en turk hemma och det är faktiskt sant. Lilla Alice Tegnér är troligtvis en turkisk van katt fast jag kan själv tycka att hon påminner lite om en Turkisk angora katt helt säkert är dock att hon är en turk.

Köpte ett kattgym på Överskottsbolaget idag, vem lade beslag på det? Jo Edith. Köpte 4 kattbollar och en uppskruvbar kattmus på Amirace djurbutik igår och vem lade beslag på samtliga kattleksaker? jo Edith. jag har aldrig sett en hund vara så glad i kattleksaker förrut, åh andra sidan låg lilla Alice och snaskade på ett grisöra inatt så tanken att de leker ombytta roller här hemma har slagit mig.

Det har varit slött med träningen den här veckan, inte alls bra. var iof ute och cyklade 2*5 kilometer igår men vad är det när jag ska ligga på pilatesbollen 2ggr per dag och sedan vara i boxhallen 3ggr per vecka? Nåja nya tag på måndag, jag får skylla på min pollenallergi när det i själva verket har varit krockar med födelsedagar med mera.

Jaha så var det väder på tv nu då och jag ser att mitt jordgubbsland kommer att få ännu mer vatten vilket iof är bra för då växer det men gubbarna behöver ju sol, jag behöver sol och sommar! Skulle vi bara få 5 dagars sommar?

Inga kommentarer: