tisdag 15 juni 2010

"Fotboll, vad är det?"

Det råder fotbollsfeber i Sverige fast Sverige inte ens är med i VM
och jag säger som TFF´s fotbollstränare, "Varför skall hela allsvenskan drabbas
när VM endast berör 2 allsvenska spelare?" ja något i den stilen sa han iaf
inför att Allsvenskans skulle börja mitt i vintern pga att 2 st, hela 2 stycken! allsvenska spelare ska vara med i VM?

Mina grannbarns far är från Turkiet, min lilla Alice är ju oxå halv Turk.. hursom så har jag ju då indirekt 2 fotbollslag att hejja på, ännu mer mina grannar och inget av dessa lag är med i VM så så skoj var ju det.

Jag önskar att jag kunde säga " Fotboll vad är det?" men lyckligtvis, om man nu kan säga så, så kan jag inte det, bara det att jag tycker fotboll är så fruktansvärt tråkigt att titta på, på tv oavsett om det är Sverige som spelar eller inte och nu under VM så sänds denna tråkiga tvsport i alla tvkanaler, ja förutom när det sänds tvprogram om årtiondets Bröllop som äger rum på Lördag, om jag ändå hade kunnat vara där uppe och se det live.

Sen undrar jag ju när sommaren ska börja. Det enda som gör att det märks att sommaren är här är alla fästingar och Pollen, men vart är solen och värmen?

Och just det, det var ingen tvekan om att det var Öronskabb som härjar hos min lilla familj. Alla 4 fick medicin och behandlades omgående. Vad skulle man lägga sina pengar på om man inte hade djur? Inte veterinärkostnader iaf.

Inga kommentarer: