lördag 19 juni 2010

det firas Bröllop


Jag vet inte om man säger så " det firas bröllop" men just nu sitter jag bänkad framför Tvn och det kommer att vara det kungliga bröllopet för hela slanten i eftermiddag och kväll, Bröllopstårtan är inhandlad och blåklint är plockat. Edith Piaff har gömt sig under min kofta i soffan och Elvis Presley ligger i sitt hus, Alice Tegnér springer runt med sina leksaksmöss och Selma Lagerlöf ligger inne i biblioteket och sover, allt är i sin ordning och allt är redo med andra ord, bröllopsfirandet kan börja.
På förmiddagen råkade jag tänka lite för länge angående en träningsmaskin och det enda och sista exemplaret blev sålt bakom min rygg, det retar mig som fatsiken ska jag erkänna. Köpte en ny soffa i barockstil som ska få ta plats i antingen finrummet eller i bortre delen av matsalsrummet och utöver det har jag köpt ett utställnings och tävlingstält, alltså inte ett tält man ställer ut, utan ett tält vi ska ha med på utställningarna som både hundarna och vi kan sitta i när det regnar och sedan har jag köpt en picknickstol i storleken större, så när vi kommer på hundutställningarna och tävlingarna hädanefter så kommer vi inte längre att se ut som bönder utan som proffisionella, även kallat hundtöntar.
Bröllopet börjar strax, jag ska försöka se om jag kan se mammas sambos son som är ansvarig för de ridande militärerna, har inte hört om han skulle rida själv men vem vet P dyker nog upp i rutan under dagen. Ska passa på att träna lite nu framför Tvn, så jag ska bänka mig på pilatesmattan den närmaste timmen nu hade jag tänkt.
nej dags att sätta fart med träningen. Förresten så skickade jag ett sms till min mamma igår där jag skrev: "Dags att börja spara, jag vill ha ett likadant bröllop som kronprinsessan Viktoria, brudens mamma betalar sa J" och vet ni vad mamma skrev? : GLÖM DET!!! Tack för den mamma. Alla tjejer drömmer väl om ett prinsessbröllop?

Inga kommentarer: