måndag 21 juni 2010

en sönderslagen bil, en besvikelse och en underbar vavvaträff


Igår var kanske inte vår dag riktigt, det började riktigt illa, forsatte illa men slutade riktigt bra iaf så det var ju skönt det.
Söndagen börjar med att jag går upp klockan 07 eftersom vi ska iväg med hundarna till Veberöd. klockan 07.30 ställer jag mig i finrummet och tittar på på gatan, tycker vår bil ser märklig ut och tänkte att oj vad det måste ha varit kallt inatt eftesom vår bil hade fullt med frost på rutan. Efter att ha stått där och stirrat i sisodär 10 minuter så fattar jag att det är inte frost, rutan är ju inslagen! Jippi. Det var bara till att väcka J och sedan ringa polisen. Det var 3 bilar parkerade på gatan men endast vår (i verkligheten J´s) bil som var sönderslagen.
Med en nydamsugen bil och plast fast tjepat på rutan bar det iväg till Veberöd, Edith var inte alls på humör, det var kallt och det regnade och domaren kunde uppenbarligen inte döma rasen chihuahua. hon vann ju sin klass som vanligt, hon var dock ensam så konkurransen var ju inte så svår..
....vi åker så fort som möjligt i från det regniga Veberöd, frusna och besvikna åker vi till Höllviken där det var oerhört varmt och soligt och 18 chihuahuor i en och samma trägård hemma hos Marie. För några timmar glömdes alla bekymmer bort med både bilen och den katastrofala utställningsdagen i det kalla ruggiga Veberöd.
På kvällen pratade jag sedan med mamma som undrade om jag hade kommit över besvikelsen att inte få ett lika stort bröllop som kronprinsessan och sedan berättade hon att hon kommer ner till falsterbo horseshow, vår tradition sedan 3 år tillbaka att gå minst 1 dag tillsammans på falsterbo horseshow står därmed fast och jag kunde inte bli gladare.

Inga kommentarer: