lördag 26 juni 2010

Midsommarafton


Det borde vara förbjudet att använda mobilen när man druckit 1 flaska champange, lite öl och några snaps, man använder då den där tekniska saken till att kontakta vänner och familj vilket inte alltid är så roligt att upptäcka dagen efter. Stavfel och fyllesnack. Och det borde vara alkolås på cyklarna.

Gårdagen tillbringades hos min svåger och hans familj ute vid kulladal, vi var 20 personer inkl 6-7 ungar. Började med lunch klockan 12 följt av brännboll, hoppasäck och spökboll. Champange provning för tjejerna, snappsprovning för herrarna. Klockan 18 sillamiddag med snapsvisor och 8-10 snapsar till det. Vid 19.30 tjatade barnen på oss vuxna och fotbollsplanen intogs, INGEN SPORT ATT REKOMENDERA EFTER SNAPSINTAG. vårt lag vann, jakob bröt 2 fingrar och jag gallskrek så fort bollen närmade sig mig.

Efter den framgångsrika fotbollsmatchen där mitt lag representerade norge och mina förlorande motståndare var nigeria så åkte vi minifyrhjuling, innan vi återgick till partytältet för påfyllning bla doolys och lady gagas musik fick oss att dansa loss på dansgolvet/gräsmattan.
Idag mår man som man förtjänar.

Mörbulltade och trasiga och bakfulla promenerade jakob och jag till kulladal ( 6 km) med hundarna idag, hämtade bilen och sedan flyttade vi katterna från lilla huset till stora huset där hela familjen nu ska bo.

Mobilbloggar i soffan i stora huset just nu, på tvn är filmen den ofrivillige golfaren, snart intas sängen.

Inga kommentarer: