fredag 18 juni 2010

Lite resultat från neurofys

Var på sjukhuset igår.
Det var både positiva och negativa resultat.
Högerfoten oförändrad, vänsterfoten de fick kontakt med i mars
får de inte kontakt med nu.
Det har ju varit lite mer domningar och stickningar igen i fötterna
men speciellt klumpfotad tycker jag ju inte att jag har varit,
envis som jag är så har jag ju faktiskt struntat i det och när jag
känt symtom har jag bara ignorerat det genom att träna hårdare.
och även om benen varit tunga som bly har de fått vara ute och gå.

Och sen har vi de 3 yttersta fingrarna och den yttredelen av armen som
heller inte gav något vidare resultat, men det positiva är att högersidans
inre del dvs tummen och pekfingret och den inte halvan så att säga
är mycket bättre än i mars och det känner jag ju själv.
Om ca 2 veckor ska jag till Neurologen i Lund och börja alla nya undersökningar där.
Alla prover och tester som gjordes i februari och mars ska göras nu igen vad jag har förstått.
Man vill se skillnaden och försöka få svar på det som fortfarande är frågetecken.
tex vad den där skadan på lillahjärnan kan ha för effekter och påverkan på det fysiska
och för framtiden.

Blev väl lite ledsen över resultet om jag ska vara uppriktig
men det var ju samtidigt väntat eftersom jag hela tiden har sagt att jag
fortfarande inte har någon bra kontakt med högerarmen och det märks väldigt
väl när jag tränar också.

ska ta mig ner en sväng på stan nu innan jag ska hem igen och städa.
Måste iväg och handla lite vegomat också.
Har fått strika matrestriktioner av min tränare för den närmaste månaden.

Inga kommentarer: