fredag 11 juni 2010

Studentfirande

I dag är det Studenten i Trelleborg. Det är både likheter och olikheter med Sala.
Alla bilarna samlas på torget precis som i Sala men här springer studenterna ut från skolan istället för att tågar till Torget, iof gymnasieskolan i Trelleborg ligger jämte torget och inte som i Sala där det är en längre bit.

När jag var ute med hundarna nu kom det ett gäng studenter som sjöng och var glada " för vi ska ta studenten för vi ska taa studenten" och på något sätt blir man påmind om varje år hur glad man själv var den där dagen för 11 år sedan. Jag hade ju dessutom redan fått jobb då och tog ledigt från jobbet den 3 juni 1999 för att jag skulle kunna ta just studenten.

Om det blir uppehåll i kväll ska jag gå ner på torget och titta tänkte jag, och jag funderar på om man ska ha en blomma med sig och försöka leta upp Amanda som var min hundvakt innan den 9 februari.

har tränat en sväng nu på förmiddagen annars har det int hänt så mycket. Funderar på att gå till Möllers och köpa Kött så jag kan grilla i kväll, Grillar i snitt 2ggr per vecka under vår/sommar och höst halvåret har jag kommit fram till.

har förresten fått tid till Mentalbeskrivning på både Elvis och Edith nu genom Svenska terrierklubben, även om jag inte har några terriers på stamtavlan så kan man gott tro att Edith är en liten ättrig terrier ibland.

Inga kommentarer: