söndag 13 juni 2010

Urladdad

Jag känner mig helt urladdad efter en helg där det var länge sedan jag drack så mycket alkohol, nu ska vi se jag drack en 50 cl öl och en Doolice (stavad det så?) i fredags och ett halvt glas rött vin igår, men trött är jag. Gårdagen storm blev värre på kvällen och att ta sig hem från Nybostrand klockan 23 igår kväll tog bara 45 minuter konstigt nog, energin som lades på cykeltrampen var det som hade förvandlats till ilska när vi cyklade längs dalköpinge där Sverigeleden ( cykelvägen) ligger i ett öppet fält ner till havet. Arg som ett bi var jag hela vägen när stormbyarna bytte av varandra och det inte gick att cykla rakt.

Idag sov jag till 10.30 och sist det hände var dagen efter Mikaeli förra året, dagen efter palmfestivalen för alla som inte bor i Trelleborg, Mikaeli fick nämligen namnet Palmfestivalen för minst 10 år sedan men trelleborgarna har inte gått att lära om så här säger man fortfarande Mikaeli som jag tror betyder marknad. hursom så var jag trött och bakis den dagen och det var i augusti 2009.

Nej nu börjar det faktiskt klarna upp lite och det blåser avsevärt mycket mindre idag än igår så nu ska jag ta på mig mina fotledsskydd och fotstöd för att pina iväg på en lång powerwalk.

I morgon ska alla 4 djuren till veterinären förresten för att en viss liten 12 veckors Alice har öronskabb som tydligen är oerhört smittsamt vilket då betyder att alla 4 ska behandlas, kul kul.

1 kommentar:

Susanne T sa...

Hej Erika.
Roligt att se att det går framåt för dig. Önskar dig en skön sommar.
Kram från Susane