onsdag 30 juni 2010


Idag hade vi katt och människa lek här hemma vilket innebar att selma som satt inne på vår inglasade altan passade på att springa ut när J och edith skulle gå in. Efter 32 minuters jagande bland buskar och underbilar så gav jag upp, jag tänkte att går hon inte hit till stora huset så drar hon till liljeborg ( lilla huset). Efter 1 timme och 30 minuter kom hon hit till stora huset och jag kunde pusta ut. J har försökt övertala mig i flera dagar till att släppa ut henne här, men som den hönsmamma jag är så vågar jag inte.

Pga att det är molnigt idag så övergav jag solstolen och min bok. Vi åkte till svedala märkesoutlet istället och jag inhandlade bla ett par miss sixty jeans, en honkeydory stockholm kofta och ett diesellinne. Det var ju inte alls meningen när målet med utflykten egentligen bara var att inhandla kattmat som var slut. Nåja. Katterna fick mat iaf även om det blev nån timme senare.


Inga kommentarer: