onsdag 9 juni 2010

Vilken årstid är det egentligen?

Usch jag verkligen avskyr detta regnväder som varit de senaste dagarna.
I måndags kunde man knappast tro att man var i samma land som i söndags,
iaf inte att det var samma årstid.

Edith Piaff blev Bäst i ras på utställningen i söndags och det är vi mycket stolta över,
domaren var helt lyrisk över henne, hon fullkomligt älskade min vackra tjej med andra ord och kritiken funderar jag på att rama in, hon kom hem med 3 stora fina rosetter och fler kunde det ha blivit om inte den stora finalen hade blivit så försenad att vi valde en felprioritering och åkte dit vi hade lovat att vara, kommer aldrig att förlåta oss själva för det och det var sista gången det hände något sådant dumt. Så nu funderar vi på att följa efter den där domaren
vart hon än kommer att dömma.

Igår var jag hos Mia, min sjukgymnast och hon peppar mig verkligen även om allt känns jobbigt. Som när jag sa att jag är väldigt orolig över att högerarmen fortfarande inte är helt vaken så sa hon att då får jag bara försöka träna ännu mer med den och göra allt jag kan för att väcka den tills det att vi får resultaten på hur det verkligen står till med den. Samtidigt som jag måste vila för även om träning är prioritet ett under hela sommaren så får jag inte glömma bort att vila och det får inte blir någonslags "allt eller inget situation" som hon så fint sa. Men när jag berättade för henne att jag cyklade till simremarken i söndags så blev hon väldigt imponerad för det är ju faktiskt så att det var så sent som i april som jag började gå helt utan hjälpmedel. Så visst ger träningen och coathningen av henne väldigt bra resultat.

Ska försöka väcka hundarna strax och ta ut dom på en morgonpromenad innan det är dags för mig att befinna mig på Trelleborgs lasarett, i eftermiddag blir det lite träning och sedan ska jag sätta mig i gungstolen med en bra bok innan det är dags för ytterligare ett utomhus träningspass om vädret tillåter, men det är ju uppehåll nu iaf och så länge det inte öser ner i kväll så ska jag nog kunna träna ute.

Alice Tegnér och Selma Lagerlöw har förresten blivit riktigt bra vänner här hemma. Natten till igår röjde dom runt så mycket så jag fick stänga dörren till sovrummet för att jag och hundarna skulle få sova några timmar. Selma lär just nu Alice alla hennes bustrick.

Undra som sagt vilken årstid detta skall föreställa egentligen, i söndags var det högsommarvärme med 26 grader och strålande sol, i måndags var det kalla höstvindar med regn hela dagen och termometern visade endast 13 grader, igår var det någon slags blandad årstid, sommar en stund på eftermiddagen och höst på kvällen.

Inga kommentarer: