torsdag 27 oktober 2011

barnmorskebesök

Idag har jag varit hos min söta barnmorska igen. Tog upp lite av mina funderingar och rädslor som "är det normalt att bäbisen hickar så mycket?" och det är det tack och lov så nu kan jag sluta tro att det beror på att navelsträngen är runt halsen (största farhågan?) och sedan berättade jag att sammandragningarna och trycket mot bäckenet blivit starkare de senaste dagarna, och att jag de sista nätterna vaknat och trott att nu, nu är det dags. Så sa BM bara lugnt att "ja men den är så välkommen så vi tänker inte stoppa bäbisen om den vill komma nu" och efter alla undersökningar som var "perfekta" som vanligt så bokade vi upp en ny tid om 2 veckor och sedan sa BM "om du kommer då, det vet vi ju inte" sedan på hemvägen var sammandragningarna mycket tätare än vanligt, så vem vet. Det första BF datumet jag fick var ju den 28 oktober och det är ju faktiskt imorgon.......

Inga kommentarer: