torsdag 13 oktober 2011

overkligt




Alltså hallå! Stopp ett tag! Hallå! Jag ska få en bäbis! En människobäbis växer i min mage och den ska snart komma ut och vara en sådan där perfekt liten varelse, om bara ett tag, kanske 44 dagar, så ska jag få hålla den i min famn och få känna att det är min, bara min! eller bara min är det ju inte, den tillhör ju min man också men i alla fall. Behöver inte känna som med mina syskonbarn att de bara är tillåns, jag får gosa med den hur mycket jag vill dygnet runt för den är bara min! (jaja sluta tjata min mans också)




Men i början av graviditeten hade jag så svårt att förstå att jag var gravid, det togs många graviditetstest och många, många veckor att förstå att jag faktiskt var gravid, sen började jag vänja sig med att jag faktiskt var gravid och njöt av fulla muggar (gör det än) och så nu i slutet av graviditeten när jag är höggravid och otymplig så ska jag förstå att det är en riktig liten bäbis där inne i mage som ska komma ut snart och jag ska bli mamma! Vi ska bli föräldrar till en liten liten bäbis....så overkligt....

1 kommentar:

Anna sa...

och den kommer att vara BARA din (och lite din mans) ;)

Det är svårt att fatta ibland. M är snart 3 och häromdagen sa jag till A att titta på den där söta flickan i vårt kök. Kan du fatta att det är vår dotter? Han svarade nej, och tänk att ibland har jag svårt att ta in det jag med. Och nu ska vi få ett "overkligt" barn till...