måndag 3 oktober 2011

Ungdoms SM i handboll steg 1 i trelleborg






Ja i helgen har det varit extra mycket liv och rörelse i min mage! Varför? Jo för vi har varit på handboll och fotboll hela helgen vilket passat den lilla sportnörden där inne extra bra.


Vi arrangerade ungdoms SM steg 1 (ungdoms SM har 5 steg och man börjar på steg 1) i handboll i helgen för våra 95/96 pojkar. Trelleborg hbk (Simons lag) vann lördagens match mot Karlshamn med 23 mot 16 och allt kändes då riktigt bra till söndagens 2 matcher. kl 9,30 på söndagen började matchen mot Torslanda (som kom 2a i SM förra året) och våra killar såg riktigt taggade och allerta ut, under de första 15 minutrarna ledde man matchen men sedan hände något, det var som att hela laget kom på att "just det klockan är ju bara kvart i tio vi är ju trötta", deras tränare fick ta timeout och sedan vaknade laget till igen, efter första halvlek ledde Torslanda med bara 2 bollar. I andra halvlek fortsatte Trelleborg hbk att imponera men orkade tyvärr inte hela vägen så till sist förlorar man matchen. Deras tränare hade då rätt i en sak: Torslandas tränare har haft 8 år på sig att forma laget, Darco har haft 1 månad på sig att forma Trelleborgs laget, som dessutom kommer från 3 olika lag innan denna säsong.


Sista matchen i går spelades mot Ystad kl 15, då hade killarna haft uppehåll sedan 10.30 och ingen vet vad som hände med laget men det var ett helt annat lag som kom in på den matchen och jag citerar min man " för att vara snäll och mild så gick det mindre bra" och jag tror jag nöjer mig med den sammanfattningen av matchen. laget var ofokuserat och splittrat och Ystad är ett lag de borde ha tagit så istället för att åka direkt till steg 3 i handbolls SM blir det nu en längre väg och Steg 2 väntar om 2 veckor.


Förutom att jag nu varit i söderslättshallen hela dagarna och fixat under SM så smet jag faktiskt iväg under 2 timmar i lördags eftermiddag för att träffa mina konfirmander, vi tog en mjukstart på terminen och gick på Fotbollsmatch. Det var FC trelleborg P 97 som spelade och i det laget spelar 9 av mina konfirmander, så de andra 15 som jag har i gruppen i år var där och hejjade på laget, som förövrigt vann både matchen och därmed även hela deras serie.

Inga kommentarer: