måndag 10 oktober 2011

Handbolls söndag






Igår fick vi mycket gjort faktiskt även om det inte var tillräckligt mycket, men å är det nästan alltid tycker jag.


började morgonen med att röja, packa upp de 4 sista kartongerna som bara blivit stående sedan vi flyttade in för snart 3 månader sedan, ställde i ordning spjälsängen i barnkammaren och vi borrade upp en ny hatthylla och speglar och sådant i hallen, som har blivit så fin sedan vi renoverade den, njuter varje dag av mitt hem. Nu återstår det bara att inreda balkongen med blommor och sådant till vägglådorna. i veckan ska vi röja förådet och köra saker till tippen, sådant vi inte han med innan flytten.



Hursom på eftermiddagen och kvällen var det handboll på schemat, vi startade med att titta på första halvlek när Trelleborg HBK mötte djurgården hemma i en allsvensk match, sedan körde vi S till Borgeby där hans Trelleborg hbk pojkar A lag mötte Ankaret (bilden). Tyvärr förlorade de matchen. Efter matchen stannade vi till i Malmö och hos min svägerska M som var i sin övernattningslägenhet, hon flög till min svåger i Peru i dag så vi ville så gärna träffa henne en stund. hon bor annars i Göteborg så vi träffas inte varje vecka, det är iaf alltid lika mysigt att träffa henne.



i dag är jag dock helt slut efter gårdagen och jag har inte gjort mycket alls, stickat lite och spelat Wordfeud ungefär, jag tror att vädret påverkar också, inte ens hundarna vill gå ut i detta regnet

Inga kommentarer: