tisdag 3 februari 2009

Dagislämning

Usch vad hemskt det var i morse.
Elvis blev jätte ledsen när jag lämnade dagis.
För er som inte känner honom så går det inte
riktigt att beskriva hans personlighet
men lättast är nog att säga att han
ganska tydligt visar sina känslor.
Det skulle gosas och gosas
och när jag sedan gick hängde han med huvudet.

Jag hoppade trots ångest på bussen in till Malmö
för att sedan ta tåget till Köpenhamn.
Det ska bli bra spännade att se hur denna dagen
kommer att sluta, med tanke på att jag
knappt sovit i natt och under de få timmar jag
sov så drömde jag mardrömmar,
så har jag inte så höga förväntningar på dagen.

Det märks annars att jag överansträngt mig i helgen.
Jag har fruktansvärt ont i kroppen.
Det var nog inte så smart att bygga och bära
så mycket som jag gjorde med tanke på min sjukdom.
Men jag som kvinna klarade trots allt av det.

Inga kommentarer: