onsdag 11 februari 2009

lite snö orsakar skånskt kaos

I natt hade det kommit ca en decimeter snö hemma i Trelleborg
och jag skrattar till varje vinter här nere i skåne,
det är kaos och "snöstormen" orsakar stopp i trafiken,
inställda bussar och varningar för att ge sig ut...

Det är bara det att den snöstorm som igår kom in i Skåne
liknar inte alls den snöstorm som är hemma i Sala,
där kan man verkligen snacka snöstorm, här snöar det lite
lätt vilket leder till inställda tåg och bron stängs.
Så var dock inte fallet idag tack och lov.


Trots denna panik som råder när det kommer snö i skåne
så älskar jag dess charm och skåningarnas mentalitet.

Men idag när det kom in en decimeter snö och det väntas
kommer mera så längtar jag till värmen och om 26 dagar
landar jag i 35 graders värme och när jag sitter där på stranden
och tar en Pinacolada ska jag tänka på er här hemma i kylan.

Inga kommentarer: