söndag 15 februari 2009

Ett gott skratt förlänger livet

Gu vad jag har skrattat den senaste timmen.
Elvis och hjalmar branting har för första gången busat med varandra.
Oj det såg så roligt ut, dom hade dragkamp och släpade in samtliga
av deras leksaker och mina mössor, mina vantar och min smutsvätt
in i deras stora rum. det såg så roligt ut när dom kom släpandes en efter en
och min vita tjockapolotröja släpade dom in tillsammans.
Jag borde ha filmat deras sammarbete och deras bus.
Men det roligaste av allt var deras nöjda blickar när tvättkorgen
i sovrummet var tom och dom hade släpat in allt in i deras rum.

En annan rolig sak var när de hade dragkamp om min vante.
Hjalmar vann första etappen, om det säger att han har starka käkar
(med tanke på att han saknar mer än hälften av tänderna)
eller om det säger att elvis är antingen snäll och gav med sig
eller om elvis är svag det vet jag inte, han vann dock de andra 2 etapperna
som hans med innan hjalmar tröttnade och började skälla ut deras leksakshund istället.

Att jag har 2 mycket mycket gladare hundar nuförtiden det är iaf ett som är säkert.
Deras dagliga tokryck går knappt att räkna längre, det ska busas ute, det ska busas inne,
det ska busas på dagis och det ska busas ja mer eller mindre dygnet runt.
Hjalmar branting är som natt och dag och elvis har blivit sig själv igen.

Inga kommentarer: