fredag 27 februari 2009

Jultomten är bortstädad


När jag städade idag ställde jag mig frågan varför jag ställde fram de små jultomtarna när jag flyttade in för en månad sedan. Jag har nu städat bort dom,ställt in dom i skåpet, även fast julen bara är tio månader bort.

9dagar kvar nu, 9 dagar! Tiden går så snabbt. Nio dagar och på den tionde flyger jag till andra sidan jordklotet. Jag landar mitt på dagen lokal tid och det första jag ska göra är att gå ner på stranden och ta ett dopp. För även om värmen är påväg till sverige och att det idag kändes som en tidig försommarkväll när jag gick hem från affären, så är det inte samma sak som sydamerikansk nästan karibisk värme. Och vem vet när jag kommer hem i slutet av mars så kanske jag köpt ett hus därborta.

Nåja även om jag drömmer till semestern så har jag först inflyttningsfesten i morgon. Ser verkligen fram emot det. Ny klänning inhandlades i går, 60tals såklart som lyckligtvis passar med 60tals pumpsen som inhandlades några veckor tidigare.

Inga kommentarer: