lördag 7 februari 2009

Ordning & reda


Det känns som om jag börjar komma på plats. Min granne på andra sidan gatan hjälpte mig med att få de sista gardinerna på plats igår medans våra hundar busade & idag har jag köpt en soffgrupp & bokhylla som jag i skrivande stund väntar på.

När henrik var klar med gardin jobbet igår så gick vi en promenad med hundarna innan det var dags för mig att bli introduserad i trelleborgs nattliv. Trelleborg påminner väldigt mycket om Sala måste jag påstå. Jag borde inte vara snabb i bedömningen med tanke på att vi faktiskt inte kom in någonstans igår, det var fullt på båda krogarna. Men att dömma har trelleborgs uteliv likom sala ett snett öga på nyinflyttade & allt handlar om att umgås med rätt människor. Jag kan mycket väl ha fel & förhoppningsvis får jag fler tillfällen att gå ut på.
Men Av allt att dömma efter igår var jag ute med rätt gäng.

Nej var är mina möbler? I kväll får vi malmöbesök & det kan ju vara trevligt om dem har någonstans att sitta. Faktum är i alla fall att när de kommer in i finrummet lär de inte tro att det är en 29 åring som bor där utan snarare en 89 åring för soffgruppen jag köpt är orginal från 1920 talet.

Inga kommentarer: