lördag 14 februari 2009

saknar kristian luuk

jag vet inte om det bara är jag som saknar Kristian luuk
som programledare för melodifestivalen eller är det
helt enkelt så att tävlingen känns lite barnslig i år?
Jag tycker faktiskt att Petra Mede känns lite barnslig,
har jag fel?

Och bidragen? Lili och Sussies låt känns väldigt 80 tal
och påminner mig direkt om när jag och grannen
mimade till deras 80 tals hits vad den nu hette.
Jag och Madde duettade iaf till Lilli och Sussie,
solo gjorde hon Lena Ph och jag Niklas Strömstedt
eller Pernilla Wahlgren det var inte direkt fint
för en liten flicka att mima till en killes röst,
nåja Lilli och Sussies låt gav mig glada minnen tillbaka
och jag undrar just vart jag har videobandet
med våra gamla sommarkonserter från 87.
jag vet att vid något inspelningstillfälle
hade jag mina gröna snickarbyxor hoppandes
på ett ben för jag hade stukat foten,
jag var 8 eller 9 år gammal
och dansa var jag tvungen att göra,
trots att jag stukat foten,
så jag hoppade på ett ben och sjung.

De andra bidragen då?
jag tyckte kanske det såg lite löjligt ut med
schlager/carola häggkvist vinden i jazzbandet,
2 bönor eller vad hette dom?
låten var annars bra tycker jag.

Måns Zellmerlöv kan leverera,
markolios låt var vällan ganska okey?
Lilla Amy kommer alltid att vara en favorit efter
hennes medverkan i så ska det låta förra året.

var det några mera låtar med?
och vilken var då bäst ikväll?
nja jag vet faktiskt inte om jag tycker
någon var bäst fast det fanns ju de som var bättre
än andra och mina favoriter är faktiskt lili och sussie
bara för minnerna men annars var ju det dära heat bandet
helt okey också även fast det inte är schlager

Inga kommentarer: