tisdag 3 februari 2009

Vitlöksblanding med surkål i 3 hamnstäder


Från och med idag reser jag från en hamnstad till en annan med mellanlanding i en hamnstad och inte förflyttas jag på vattnet då, nej jag är visserligen över vattnet med den så kallade öresundsförbindelsen men alltså inget passage i vattnet trots besök i tre hamnstäder på en dryg timme.

På tåget sitter jag nu bredvid en man som stinker, en blandning mellan vitlök,svett och surkål, förstår nu varför denna platsen var ledig,

Jag längtar hem nu. Jag längtar efter pojkarna och jag längtar efter sängen, jag är trött efter nattens sömnlöshet. Det var länge sedan jag längtade hem så här mycket. Men jag vill hem till fina lägenheten och jag vill hämta elvis presley & hjalmar branting på dagis. Förstår mig inte på mitt dåliga samvete idag. Jag har ju löst det väldigt bra för pojkarna men trots det känner jag mig jätte dum.

Inga kommentarer: