onsdag 1 juli 2009

tågförseningar

kors i taket, jag har inget sjukhus besök denna veckan.
Och nu är det endast 40 minuter kvar tills jag får åka hem,
och sedan är ledig till på måndag, underbart!

Det vore även underbart om tågen kunde vara i tid idag
så jag slipper bli en timme sen hem igen.
i går var 17,09 tåget inställt och 17,29 tåget 15 min sent
vilket resulterade i att jag kom hem 50 minuter senare än normalt.
Men strulen som är nu är nog inget mot vad hösten kommer innebära,
halva malmöcentral ska stängas av i 1,5 år och på 6 spår
ska alltså SJ, öresundstågen och pågatågen samsas,
totalt ca 55 000 resenärer och tågen ska hinna tömmas och fyllas
på 2 minuter, i teorin funkar det säger skånetrafiken,
men det finns inte en chans att det kommer fungera i praktiken
men vad gör man? det är bara att fylla i resegarantibiljetter
och se glad ut? För det är ju ett slags spänningsmoment ock¨så,
kommer jag hem idag och när kommer jag i så fall hem?
och på morgonen, kommer jag till kontoret i tid idag?
på 3 tågresor ( igår morse, igår kväll och imorse)
har jag fyllt i 3 garantibiljetter då tågen varit mer än 25 minuter sena,
det kommer bli en dyr affär för skånetrafiken det här,
med tanke på att det är 30000 som pendlar över sundet varje dag
Det absurda i detta är att man samtidigt som tågtrafiken försämras
höja biljettpriserna vilket kommer leda till ännu fler missnöjda kunder.

nej dags att jobba klart därefter åka hem till vilddjuren

Inga kommentarer: