tisdag 6 april 2010

06.04.2010 en dag att minnas







I dag är det en dag att minnas, ja i alla fall halvtimmen mellan 08.30-09.00 i dag den 6 april 2010 är ett minne för livet, under den halvtimmen hände något som jag har längtat efter hela livet och det kunde inte ha blivit vackrare, men ack så nervös jag var innan. Nu är jag i a f en del av "er" på riktigt och talet blev så bra som jag hade hoppats på. i 30 år har jag väntat på min dopdag och konfimationsdag och att göra det med församlingen som blivit en del av sig själv var verkligen helt rätt och att dessutom ingå i denna gemenskap innan jag fyller 30 "ut med det gamla och in med det nya" kunde inte passat bättre, denna dagen bokades in i oktober 2009, så nu när jag är döpt och konfimerad så är det fritt fram att läsa färdigt till Präst då antar jag? ja, när jag blivit frisk alltså. Tack vänner för att ni ville dela den där stunden med mig.

Under eftermiddagen tog jag en lång tur med hundarna och mest bara njöt, vi gick dessutom ner till Tina i Härliga hund butiken och inhandlade 2 nya halsband till Elvis som han ska få i födelsedagspresent i morgon, Edith Piaff fick dessutom en ny pipleksak då den hon fick i förra veckan redan är döende och så roligt hon har med den, Selma Lagerlöw känner sig övergiven då hon många gånger omdagen föredrar att döda sitt pipgosedjur istället för att leka med katten, hennes bästa kompis.

Jag har även beundrat mina fina krokusar idag igen, bilden ovan tog jag i dag. njuter varje dag jag ser dessa och tyvärr har min farhåga blivit sann, några snorungar har sparkat på mina påskliljor som är planterade på framsidan av huset så i den ena plantan har blivit förstörd. Det är så tråkigt när folk måste förstöra för andra.

I morgon är det besök till läkaren igen och sedan sjukgymnastik.

1 kommentar:

Susanne T sa...

Grattis Erika, både till dop och att du verkar må bättre och bättre och snart fyller då år också...
Om vi inte hörs före dess så önskar jag dig en mycket trevlig födelsdag och en härlig vår...
Kram från Susanne