söndag 25 april 2010


Nu är vi påväg hem från sala, vi har faktiskt hunnit ända till mjölby redan.

Lilla kråkan ville äta västerås domaren till middag igår så hon fick urusel kritik och vi kunde åka till mormor lisa redan klockan 10. Bra helhet och en 2a med blårosett fick vi med oss från utställningen, vi kunde lika gärna ha fått en 0a med en kan ikke uppföra sig varning i bagaget.

Hos mormor lisa fick vi 7 sorters kakor, kaffe och te. Tillbaka i sala tog jag mamma och hundarna med ut på sjukgymnastik i skogen innan jag shoppade loss på linneskåpet.

I sala galleria träffade vi gamla vänner, det var jätte kul att träffa först emmy och kajken och sedan erika. När man är upp för bara 2 dagar brukar man inte hinna träffa några andra än släkten, därför tas det alltid en runda ner på stan där man alltid träffar på folk som man känner och 5 minuter senare inser man hur mycket man saknar byn man lämnade för 8 år sedan, bodde iof i sala i ett halvårs tid 2004.. Kanske dags att flytta hem när man börjat känna så? I 8 års tid har jag ju haft en slags hat kärlek till byn men det har jag inte längre. Nåja jag stor trivs ju i trelleborg så det blir ingen flytt i första hand men ett par veckors semester i sala i sommar är inbokat.

Braehus är nästa stopp för lite rastning, om några timmar kommer vi fram till trelleborg och där står sjukgymnastik på schemat.


Inga kommentarer: