torsdag 8 april 2010

katten har vårkänslor och är kär

Selma Lagerlöw har skaffat pojkvän vid knappt 1 års ålder. Hon har fallit pladask för grannpojken Mogli. Moglie har varit kär i Selma sedan hon var pytte liten, i sommras från det att hon bara var 4 veckor gammal så satt Mogli utanför mitt köksfönster och tittade in på Selma, hon vågade titta på honom genom fönstret men var annars jätte rädd för honom. När han försökte närma sig henne ute när hon var runt 12 veckor gammal så skrek hon som en stucken gris och sprang in, Elvis gick emellan och fick Mogli att gå hem, men nu verkar hon alltså ha fallit för honom. I morse när jag släppte ut Selma så satt Mogli på andra sidan trädgården och väntade, hon sprang dit och dom pussades. Edith fick syn på Mogli och sprang och skulle jaga iväg honom, då sprang Selma efter Mogli, vart dom är nu vet jag inte, jag och Edith är inne igen hos Elvis.

När jag såg katterna pussas i morse så kom jag och tänka på den här barnsliga ramsan " Selma och Mogli sitter i ett träd, P U S S A S S".

Hur länge Selma lagerlöws och Moglis kärlek har pågått vet jag faktiskt inte men det är nog ganska nytt då hon bara varit ute sedan jag kom hem från sjukhuset vilket är precis en månad sedan.

Inga kommentarer: