söndag 18 april 2010

I går tog jag Elvis Presley med mig på Pilgrimsvandring.
Under pilgrimsvandring ska man vara helt tyst och försöka stänga ute
allt som inte har med dig själv att göra och man ska försöka finna sin inre balans.
Under Pauserna man har ska man försöka finna perspektiv på sitt liv.
På pilgrimsvandringen försöker man med andra ord finna sinnesro
och det var därför ingen tvekan att jag ville vandra i går
och då Elvis Presley ger mig ett lugn och trygghet så fick han följa med
och det tyckte han var jätte skoj faktiskt.
vid gårdagens mål fick han vara med på sin första mässa, ta nattvard
och han fick ett pilgrimsmärke av kyrkoheden.
När vi kom hem några timmar senare la jag mig i soffan och där låg jag till kl 19 på kvällen
så slut i kroppen var jag. På kvällen såg vi Team Niklas Strömstedt åka ur körslaget och sedan tittade vi på en film som handlade om den där journalisten som blev kidnappad i Pakistan.

När jag klockan 10.30 i dag fortfarande inte hade kommit upp ur sängen så bestämde J att han måste få ut mig ur huset så vid lunchtid packade J in mig och djuren i bilen och vi for en sväng
till Östra Grevie, anderslöv och Smygehuk. Jag fick en ny 60 tals klänning, en kappa från 60 talet och sedan en topp från 2010talet. Vid hemkomst ställde jag mig i köket
och bakade chokladbullar och chokladkola medans J var ute och rastade motorcykeln.
I kväll ska vi grilla igen vilket jag tror blir den 10de denna säsongen, vi har grillat 5 dagar i rad nu och det är ju tur att man kan variera maten på grillen annars är jag rädd för att jag har tröttnat på grillat innan maj månad är slut.

Inga kommentarer: