måndag 5 april 2010

Påskliljorna har slagit ut

Jag måste ta kort på mina vackra påskliljor i min rabatt framför huset, till helgen kommer dom att vara helt utslagna, hm säger man så? helt utslagna låter ju som att dom däckat av all sprit de fått sig men jag lovar jag har inte vattnat mina påsklijor med sprit, dom har bara fått vatten och sol, av sol och kärlek och så lite hundkiss när Elvis bestämt sig för att göra sina behov på de vackra blommorna. Jag hoppas nu att ingen tar mina blommor, det finns ju en risk för det när man planterar på framsidan av huset. Samtliga kakutsar i trädgården är utslagna nu i alla fall och i dag planterade jag lite vårblommor som jag köpte på Citygross igår.

Idag har jag förutom att planterat vårblommor i min trädgård även följt med en sväng på auktion mest för att tvinga mig själv att vara bland en stor folkmassa utanför kyrkan, det gick så där faktiskt och jag kände mig först helt trygg när jag kom hem igen. Hemma har jag suttit och skrivit en del inför morgondagen som jag är väldigt nervös inför och hade jag inte varit så nervös som jag är så hade jag troligvis legat i sängen och sovit vid det här laget för jag måste gå upp klockan kvart över sex om jag ska hinna gå ut med hundarna innan jag ska jag gå iväg. Jag måste köpa en födelsedagspresent åt Elvis också imorgon för han fyller ju 5 år på onsdag vilket då betyder att på torsdag är det 3 år sedan han blev pappa till 9 stycken valpar.

Fick förresten veta idag att min lillebror kommer ner med mor och Janne i helgen, jag blev jätte glad när han ringde och sa att han följer med ner i helgen och helt plötsligt ser jag fram emot min födelsedag.

Inga kommentarer: