fredag 30 september 2011

Liten mage stor bebis!





I dag har vi varit på ultraljudsundersökning, så magiskt och min barnmorska har ulraljud i 3D så det var häftigt, barnmorskan varvade 3D med "det vanliga". och jag är glad att bebis inte ville sträcka på sig för då kunde vi inte riskera att se något som vi inte skulle se. Däremot var krabaten väldigt busig idag, den visade att den är väldigt vig genom att greppa tag i foten och när hon skulle ta bilder på ansiktet så förde den upp foten över näsan så vi fick aldrig se hela ansiktet men den visade som sagt att den brås på sin moster Katharina som är en träningsfreak. Sedan var det väldigt poppis att gömma hela ansiktet också genom att dels dra upp fötterna över näsan och sedan lägga händerna för ögonen, så otroligt sött! och massa hår hade den på huvudet, det såg ut som en sådan där mojekan frisyr eller vad man kallar det för.



Nu över till det allra roligaste, ni vet min lilla mage som alla säger att jag har, den rymmer faktiskt en väldigt stor bebis! jo då så är det. Mätningarna i dag visar att bebis är 13% större än den normala genomsnitts bebisen, förutom att kroppen är större så väger den destomer än vad de brukar göra i vecka 31+6. Den väger (håll i er nu!) 2182 g, nästan 2,2 kilo redan!! Nu var barnmorskan snäll till mig har jag märkt och sa att om den föds på det beräknade födelsedatumet 26 november så kommer den att väga ca 3,9 kilo men kurvan som bebisen följer enligt pappren jag fick med mig i den lila pärmen visar på betydligt mer än 3,9 kilo om den fortsätter att utvecklas så här. Så det är väl lika bra att bunkra upp med kläder från stl 62 från början med tanke på vilken jätte som tänker komma ut från min kropp.




hursom liten mage behöver inte betyda liten bebis.

1 kommentar:

Josefin sa...

Vad mysigt att få en liten smygtitt på bebisen!!!

När jag fick kommentarer om magen så svarade jag alltid med det motsatta... Dvs om någon sa att magen var liten så sa jag -Tycker du??? Vad skönt att höra för barnmorskan är SÅ oroligt för att magen är alldeles FÖR stor... Och om någon sa att magen var jättestor så sa jag att JASSÅ?? För barnmorska tycker att den är alldeles för liten så jag måste gå på extrakontroll... De svaren får de flesta att känna sig ganska dumma och det är rätt åt dem som är så korkade att vräka ur sig dumheter...

Att jag fick båda kommentararna om min alldeles normala mage visar ju bara att folk har noll koll och bara måste uttrycka sig nedlåtande på något sätt för att ha något att säga...

Du är jättefin och bebis kommer att vara perfekt storlek när h*n kommer ut!

KRAM