tisdag 21 februari 2012

Enough is Enough

Usch jag borde sova för jag ska upp om 2,5 timme och dessutom jobba på förmiddagen med ungdomarna så jag borde ha all kraft och energi jag kan få till det.

Men det hände saker igår och jag kunde inte göra något när B var vaken för hon kände hur ledsen hennes mamma var så även hon blev jätte ledsen och då måste man som mamma bara ta och bita ihop och lägga det åt sidan ett tag för att sedan i smyg plocka fram det när dottern sover, sen kan det kanske vara bra att låta vissa saker ligga och gro någon dag innan man tar tag i det, men jag kunde inte sova och mår dåligt av det som hände så nu kl 02,15 var jag tvungen att gå upp och göra det jag kunde. Det vart för olustigt att för att vara kvar. Jag tror inte att jag kunde vara kvar heller.

Sen jag kan fundera på varför jag lät det påverka mig så mycket och jag antar att det är hormonerna som spökar samtidigt som jag precis hade haft 2 lektioner med mina ungdomar om hur viktigt det är att älska sig själv för den man är och att man ska inte behöva ha bekräftelse från andra. Egentligen borde jag ju bara ha sagt till den här gruppen: Banta på om ni vill och sitt och klaga på hur tjocka ni tycker att ni är i samma andetag som ni sitter och är jätte oroliga över er 7åriga dotter som står vid spegeln och tycker att hon är för tjock. Barn tycker inte att de är för tjocka, det är de vuxna som tycker att barnen är för tjocka vilket gör att barnen tittar på sig själva och ja......

Inga kommentarer: